08 January 2012

belasungkawa

setiap yang hidup pasti akan menemui pengakhiran. kematian menuju alam yang kekal abadi. kerna itu hidupnya manusia dimuka bumi Allah ini ibarat seorang pengembara. mengumpul bekal untuk hidup bahagia di destinasi yang dijanjikan Allah seusai menempuh pancaroba kehidupan dunia. cukup bekalnya,berbahagialah. jangan sesekali memilih untuk hidup merana di alam sana.

hari ini di kejutkan dengan berita pemergian bapa saudara yang kami lebih mesra dengan panggilan Wak Can. suami kepada makcik saya. moga Allah menempatkannya dikalangan orang-orang yang beriman dan diredhaiNya. al-Fatihah.

ketika menaip entri ini,saya baru sahaja selesai mengemas barang barang untuk pulang ke kampung pagi nanti. disebabkan suami mempunyai urusan, maka kami terpaksa menunda kepulangan ke kampung untuk menziarah pagi esok setelah selesai urusan tersebut. hati rasa serba salah kerana kelewatan ini, namun atas urusan yangs sangat penting terpaksa juga korbankan rasa itu. moga urusan pengebumian dan lainnya berjalan lancar.

nota saya~ syurga Allah itu mahal harganya

No comments: