01 January 2012

puding oh puding ~ caramel


cuti awal tahun 2012 hanya dihabiskan di rumah bersama suami dan anak-anak. menerima kunjungan dari sahabat suami yang baru sahaja membina mahligai bahagianya, sofi dan sue di petang hari. bermula di awal pagi mengemas rumah, memasak untuk makan tengahari, membuat dessert puding karamel dan agar-agar (permintaan suami) dan menyediakan hidangan untuk tetamu yang bakal tiba.. uhh sehari suntuk berada di dapur.. sekejap sekejap berlari mendapatkan anak yang mahukan perhatian, yang mahukan belaian dan memenuhi fitrah penyusuannya bagi si kecil Iman. si abg pula acapkali membuat sesuatu yang menduga kesabaran kami. sabau aje laa.. kepenatannya hanya terasa di malam hari.
sebenarnya sudah lama ingin mencuba membuat puding karamel ini. namun cubaan pertama tempoh hari, pudingnya agak keras.. maka hari ini tidak berputus asa untuk mencuba lagi..alhamdulillah menjadi! resepi ini saya ambil dari myresepi by firasyira. selain senang dibuat,ianya tidak menggunakan telur sebagai ingredientnya.. tertarik pula hendak mencubanya..

puding di sejuk beku di dalam bekas kecil supaya senang hendak menikmatinya.

rupa sebenar apabila di keluarkan dari bekas..menyelerakan!

bila cuti sahaja mood mencuba berbagai resepi datang. boleh sahaja jika berkeinginan makan,beli saja diluar. namun, mencuba sendiri itu satu kepuasan!

nota saya ~ thanks to sofi dan sue kerana datang menziarahi kami. semoga kalian berdua berbahagia selamanya..


No comments: